Ramowy rozkład dnia
Rok szkolny 2024 /2025
7:00 – 8:45
Schodzenie się dzieci. Mycie rąk niezwłocznie po wejściu do sali oraz systematycznie w ciągu całego dnia. Zabawy samodzielne, niekierowane według pomysłów i potrzeb dzieci oraz zajęcia kierowane przez nauczyciela. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym oraz z dzieckiem wymagającym wsparcia. Ćwiczenia gimnastyczne lub poranne zabawy ruchowe ze śpiewem, przy muzyce.
Przygotowanie do śniadania: czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe.
9:00 – 9:30
Śniadanie: kształtowanie nawyków dbałości o zdrowie oraz estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
9:30 – 10:15
Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne kierowane zgodne z planami miesięcznymi, podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz przyjętym programem wychowania przedszkolnego, uwzględniające potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci.
10:15 – 11:00
Zabawy swobodne, zainicjowane przez dzieci w kącikach zainteresowań wspierające ich rozwój oraz ich potrzeby.
11:00 – 12:00
Pobyt i zajęcia w ogrodzie przedszkolnym lub na miejskim placu zabaw (wyjścia rotacyjne oddziałów) – gry i zabawy ruchowe, spacery, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze oraz zabawy niekierowane; w przypadku pogody uniemożliwiającej wyjście: gry i zabawy ruchowe w salach. Przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne.
12:00 - 12:30
Obiad: kształtowanie nawyków dbałości o zdrowie oraz estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
12:30 – 14:30
Dzieci 3-, 4-letnie: zabiegi higieniczne, przygotowanie do odpoczynku – nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i ubieraniem ubrań wierzchnich przed i po odpoczynku. Odpoczynek poobiedni: słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej, baśni, bajek, słuchowisk.
Dzieci starsze: krótki odpoczynek poobiedni: słuchanie bajek, baśni, zabawy relaksacyjne. Praca indywidualna z dziećmi, zabawy ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne, zabawy ze śpiewem, zabawy samodzielne - inicjowane przez dzieci lub nauczyciela, układanie puzzli, układanek, granie w gry planszowe.
Przygotowanie do podwieczorku: czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe.
14:30 – 15:00
Podwieczorek: kształtowanie nawyków dbałości o zdrowie oraz estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków.
13:00 – 16:00
Pobyt i zajęcia dzieci na świeżym powietrzu (wyjścia rotacyjne oddziałów), w przypadku pogody uniemożliwiającej wyjście: gry i zabawy ruchowe w salach.
15:00 – 17:00
Zabawy edukacyjne utrwalające piosenki i zdobyte wiadomości, zabawy plastyczne, ruchowe; praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, z dzieckiem wymagającym wsparcia; zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Religia i zajęcia dodatkowe odbywają się wg ustalonych odrębnych harmonogramów w każdej grupie.